„PROFi – Profesori inovatori” – POCU/73/6/6/107673
Proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020
Proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020
Partener Asociat 1 – Șc. Gimnazială Bahnea și structurile sale: Șc. Primară Bernadea, Șc. Gimnazială Gogan, Șc. Gimnazială Idiciu, Șc. Primară Daia Bahnea, Grădinița cu program normal Idiciu, Grădinița cu program normal Bahnea, Șc. Gimnazială Bahnea, Șc. Primară Cund, Șc. Primară Lepindea – Str. Republicii, nr. 55, Bahnea, județul Mureș, România.
Detalii
1. Descrierea unității școlare
Școala Gimnazială Bahnea este situată în localitatea Bahnea, jud. Mureș, localitate ce are aproximativ 3800 de locuitori de naționalitate română, maghiară și romă.
Pe lângă școala de centru și grădinițele cu program normal aferente fiecărei școli, instituția de învățământ are 6 structuri arondate, după cum urmează:
Unitatea de învățământ cuprinde clase pentru ciclul preșcolar, primar și gimnazial, având un efectiv de 558 de elevi.
Cadrele didactice sunt în număr de 52, dintre care 6 educatoare titulare, 10 învățători titulari, 10 profesori titulari, restul cadrelor didactice fiind de 24 suplinitori calificați și 2 persoane fără studii corespunzătoare.
2. Activități desfășurate în cadrul școlii
În cadrul Școlii Gimnaziale Bahnea se desfășoară numeroase activități cultural-sportive, elevii participând și la concursuri și competiții sportive organizate de alte școli din județ sau de Inspectoratul Școlar Județean Mureș. Unitatea școlară a obținut rezultate remarcabile în concursurile de tenis de masă sau fotbal.
În ceea ce privește activitățile culturale, școala organizează în fiecare an începând cu 2012 Festivalul de Tradiții și Obiceiuri de Crăciun unde participă toate școlile din comună, dar și din apropierea localității. Altă activitate culturală organizată este Festivalul de teatru pentru amatori Scena,dedicat cadrelor didactice, în colaborare cu Centrul de Cultură Mureș, festival la care participă și alte școli din județ ori din țară.
În fiecare an participarea la Olimpiadele școlare este foarte bună cu rezultate satisfăcătoare. De asemenea, școala și elevii săi se implică activ în procesul de ecologizare al Pădurilor și Pășunilor din comuna Bahnea.
3. Implicarea în proiecte și programe educaționale
Școala Gimnazială Bahnea este implicată în programe și proiecte derulate în parteneriate cu Asociația Salvați Copiii și Colegiul Papiu Ilarian din Târgu Mureș: Școală după Școală (SDS), Grădiniță atractivă – la nivel preșcolar și Ne place la școală! – La nivel primar.
4. Obiective pe termen lung
Principalele obiective ale unității școlare pe termen lung sunt combaterea absenteismului, creșterea frecvenței la cursuri până la 100% și înființarea în comuna Bahnea a unei Școli Profesionale cu specialitate agricolă, deoarece există toate premisele, respectiv elevi, spațiu de desfășurare, cadre didactice competente și dornice de a realiza cât mai mult și mai bine pentru elevii școlii și nu în ultimul rând, locuri pentru practică.
5. Probleme întâmpinate în activitatea întreprinsă. Priorități și modalități de sprijin
Principala problema în atingerea obiectivelor este lipsa unui microbuz școlar cu cel puțin 23 de locuri (actualul are 15+1 locuri) și o normă întreagă pentru șofer. La această dată, deși s-au făcut adrese către Inspectoratul Școlar Județean Mureș este prevăzută doar jumătate de normă pentru acest post (șofer), iar distanțele parcurse zilnic dimineața și după cursuri însumează peste 115 km pe un traseu (respectiv 115 km dimineața și 115 km după terminarea cursurilor).
Instituția de învățământ intenționează să continue demersurile necesare pentru a obține un microbuz de capacitate mai mare și norma întreagă de șofer, aspect ce a fost discutat și la nivel de autorități locale cu Primarul comunei și Consilierii locali din cadrul Consiliului de Administrație al școlii.
6. Tipuri de parteneriate urmărite pentru implementarea planului de dezvoltare instituțională PDI / pentru derularea de activități școlare și extrașcolare
La nivel de PDI (Plan de Dezvoltare Instituțională) s-au încheiat o serie departeneriate cu Primăria Bahnea,Poliția Bahnea,Dispensarul din localitate,Parohia Ortodoxă, dar și cu alte asociații cum ar fi: Asociația MerciCharity Boutique din București,Editura EDU Soft din Tg.Mureș,Ocolul Silvic Târnăveni,ISJ Tg.Mureș etc.
Partener Asociat 2 – Șc. Gimnazială Beica de Jos și structurile sale: Șc. Gimnazială Beica de Jos, Șc. Primară Şerbeni, Grădinița cu program normal Beica de Jos, Grădinița cu program normal Beica de Sus, Șc. Primară Nadășa – Str. Principală, nr. 46, Beica de Jos, județul Mureș, România.
Detalii
1. Descrierea unității școlare
Şcoala Gimnazială Beica de Jos este situată în sat Beica de Jos, comuna Beica de Jos, judeţul Mureş, pe strada Principală, r.46/A, fiind deschisă pentru toți membrii comunității care au nevoie de educație.Misiunea școlii este de a implementa politicile şi programele de dezvoltare ale învăţământului preuniversitar la nivel local prin accentul pus pe crearea cadrului organizatoric şi funcţional favorabil schimbării şi creşterii calităţii serviciilor educative precum şi a contribuţiei acestora la dezvoltarea personală a elevilor şi a comunităţii locale.
Ca bază materială Şcoala Gimnazială Beica de Jos dispune de două corpuri de clădire. Şcoala nouă are un număr de 7 săli de clasă cu o suprafaţă medie a claselor de 40 m.p., sala profesorală, secretariat şi direcţiune, holuri spaţioase şi luminoase, 2 băi cu câte 3 puncte sanitare fiecare şi un teren de sport amenajat. În acest an școlar școala nouă a fost reabilitată. Cel de-al doilea corp de clădire are un număr de 4 săli de clasă şi o minisală de sport. La şcoala nouă există o bibliotecă dotată cu cărţi noi, iar baza materială a şcolii se prezintă în condiţii bune. S-a primit material didactic nou prin Proiectul pentru Învăţământ Rural. În dotarea şcolii există 4 imprimante multifuncţionale și un laborator de informatică cu un număr de 17 calculatoare.
A fost instalat internet-ul, au fost dotate cabinetele de istorie, biologie, matematică, limba română cu materiale didactice, iar sala de sport cu mingi, saltele, palete de badminton şi alte echipamente sportive. Mobilierul şcolar în general este vechi, dar s-au schimbat băncile şi scaunele prin sprijinul I.S.J. Mureş, urmând a fi schimbate şi dulapurile din clase.
Şcoala Primară Nadășa dispune numai de o sală de clasă, în timp ce Şcoala Primară Şerbeni are 3 săli de clasă. Aceste şcoli dispun de apă curentă și câte o baie cu 3 puncte sanitare. În cadrul bazei materiale de care dispune școala a fost şi este asigurat cadrul necesar de derulare a activităţilor instructive-educative şi administrativ-financiare.
Personalul didactic este compus din 30 de cadre didactice, 12 sunt titulari, 8 suplinitori calificaţi, 2 suplinitori necalificați. Pentru anul școlar 2018-2019 sunt înscriși la cursuri 66 copii în învățământul preșcolar, 118 elevi în ciclul primar și 59 elevi în ciclul gimnazial.
2. Activități desfășurate în cadrul școlii
Proiectele educative din anul şcolar 2018-2019 vizează implicarea unui număr mai mare de elevi în viaţa şcolii, prin participarea la diverse activităţi educative, şcolare şi extraşcolare, dar şi diversificarea activităţilor extracurriculare pentru atragerea elevilor într-un spaţiu educativ în defavoarea străzii.
Activități extracurriculare desfășurate la nivelul școlii:
În anul școlar 2018 – 2019 se au în vedere desfășurarea următoarelor activități educative:
3. Implicarea în proiecte și programe educaționale
Deși proiectul s-a derulat pe o perioadă scurtă, impactul a fost benefic, datorită faptului că elevii și-au făcut temele de casă cu învățătoarele și s-a îmbunătățit actul educațional (perioada 1.10.2016-1.02.2017);
4. Obiective pe termen mediu și lung. Direcții de dezvoltare
În centrul atenţiei conducerii şcolii se identifică următoarele obiective strategice care reprezintă intenţiile majore ale școlii ce vor fi realizate prin planul de dezvoltare şcolară:
Principalele obiective strategice pentru îndeplinirea misiunii şcolii vor avea la bază următoarele direcții de dezvoltare:
a) Dezvoltarea curriculară şi a vieţii şcolare
b) Dezvoltarea resurselor umane
c) Atragerea de resurse financiare şi dezvoltarea bazei materiale
achiziţionarea unor materiale informative care se referă la tradiţiile şi obiceiurile locale şi realizarea unui punct de documentare în cadrul şcolii, a unei baze de date cu aceste tradiţii şi obiceiuri locale.
d) Dezvoltarea relaţiilor cu comunitatea
5. Probleme întâmpinate în activitatea întreprinsă. Priorități și modalități de sprijin
Principalele probleme cu care se confruntă Școala Gimnazială Beica de Jos în activitatea pe care o desfășoară fac referire la :
Astfel, unitatea școlară își propune să aibă următoarele direcţii de acţiune :
6. Tipuri de parteneriate urmărite pentru implementarea planului de dezvoltare instituțională PDI / pentru derularea de activități școlare și extrașcolare
Oportunităţi activități școlare și extrașcolare:
Oportunităţi școală:
Partener Asociat 3 – Șc. Gimnazială „Adorjani Karoly” Glodeni și structurile sale: Șc. Primară Merișor, Șc. Primară Păcureni, Șc. Primară Păingeni, Șc. Gimnazială „Adorjani Karoly” Glodeni, Grădinița cu program normal Glodeni, Șc. Primară Moișa – Str. Principală, nr. 132, Glodeni, județul Mureș, România.
Detalii
1. Descrierea unității școlare
Şcoala Gimnazială „Adorjáni Károly”este situată în comuna Glodeni, judeţul Mureş și are ca structuri arondate:
Unitatea de învățământ cuprinde clase cu predare în limba română și maghiară pentru ciclul preșcolar, primar și gimnazial.
Efectivul de elevi se ridică la 502, într-un număr de 28 de clase, toți provenind din mediul rural. Personalul școlii este compus din 42 de cadre didactice, 9 persoane cadre nedidactice și 2 persoane reprezentând personal auxiliar.
2. Activități desfășurate în cadrul școlii
Pe lângă activitatea principală de predare-învățare-evaluare în Școala Gimnazială „Adorjani Karoly” Glodeni se desfășoară și numeroase activități extrașcolare și extracurriculare:
3. Implicarea în proiecte și programe educaționale
În această unitate de învățământ se derulează un proiect numit „Înființarea și dotarea centrului de zi pentru copiii din comunitatea Serbia”. Acest proiect se desfășoară în parteneriat cu Primăria Glodeni și vizează integrarea copiilor de etnie rromă în sistemul de învățământ și o mai bună orientare școlară și profesională a lor.
Alt proiect derulat în acest an: Dotarea cabinetului de Limba maghiară cu echipamente electronice interactive derulat în colaborare cu Fondul Bethlen Gabor din Ungaria.
Pentru Grădinița Glodeni se intenționează să se realizeze un teren de joacă pentru copii în colaborare cu Uniunea Pedagogilor Maghiari din România. Grădinița a mai beneficiat de un alt proiect cu finanțare internațională prin care s-au achiziționat trei laptop-uri, trei boxe active, trei laminatoare, un videoproiector.
4. Obiective pe termen mediu și lung
Obiective pe termen mediu
Obiective pe termen lung
5. Probleme întâmpinate în activitatea întreprinsă
Principalele probleme cu care se confruntă Școala Gimnazială „Adorjani Karoly” Glodeni în activitatea pe care o desfășoară fac referire la :
6. Tipuri de parteneriate urmărite pentru implementarea planului de dezvoltare instituțională PDI / pentru derularea de activități școlare și extrașcolare
Școala Gimnazială „Adorjani Karoly” Glodeni are în vedere dezvoltarea de parteneriate cu următoarele instituții/organizații:
Partener Asociat 4 – Șc. Gimnazială Bichiș și structurile sale: Șc. Gimnazială Bichiș, Șc. Gimnazială Ozd, Grădinița cu program normal Bichiș, Grădinița cu program normal Ozd – Str. Principală, nr. 76, Bichiș, județul Mureș, România.
Detalii
1. Descrierea unității școlare
Școala Gimnazială Bichiș este situată lângă Biserica Reformată, având o suprafață de 396 mp, a fost construită în anul 1964, după informațiile găsite în arhiva Primăriei Bichiș și a funcționat ca școală de stat, cu secție română și maghiară, ciclul preșcolar, primar și gimnazial.
Şcoala Gimnazială Bichiş oferă un proces educativ de calitate, un mediu favorabil dezvoltării armonioase a personalităţii copilului, şansa integrării cu succes pe o treaptă superioară de şcolarizare şi în societatea modernă prin încercarea de a oferi condiţii de mediu şi săli de clasă reamenajate pentru a crea un climat favorabil studiului şi desfăşurării optime a orelor de curs, un ambient plăcut, reconfortant.
Școala Gimnazială ”Horvath Istvan” Ozd este structură a Școlii Gimnaziale Bichiș, aceasta din urmă fiind unitatea cu personalitate juridică. Profesorii de la Școala Gimnazială Bichiș predau și la Școala Gimnazială Ozd, care se află la 6 km distanță. Naveta între școli se face cu mașina personală și cu microbuzul școlar, primit în luna august 2015. În anul 2007 Școala din Ozd a fost renovată din fonduri guvernamentale, amenajându-se băi interioare pentru fete, băieți, profesori și dispune de centrală proprie pe gaz, geamuri termopan, faianță, gresie, lambriuri, parchet laminat, curte amenajată, laborator de informatică cu 7 calculatoare, acces la internet, telefon, imprimante etc.
Şcoala Gimnazială Bichiş are o bază materială modernă, capabilă să răspundă exigenţelor impuse de comunitate în ceea ce priveşte desfăşurarea procesului de predare-învăţare-evaluare, având ca scop şi cultivarea unui set de valori elevilor, precum: onestitatea, corectitudinea, bunătatea, generozitatea, perseverenţa, respectul, responsabilitatea, toleranţa, voinţa.
Ca bază materială Şcoala Gimnazială Bichiş dispune de:
Şcoala Gimnazială ”Horvath Istvan” Ozd dispune de:
Personalul didactic este compus din 12 cadre didactice, 2 preoți și 4 persoane ca personal auxiliar și nedidactic. Din totalul de 12 cadre didactice 6 sunt titulari, 4 suplinitori calificaţi şi 2 suplinitori necalificaţi. Toate cadrele didactice au urmat şi urmează cursuri de formare și perfecționare: curs de consiliere şi orientare, dezvoltarea competenţelor de evaluatori, curs AEL, Educaţia pentru calitate, Asigurarea calităţii în învăţământ, curs de mentorat, E-formare, ECDL, TIC, etc.
Pentru anul școlar 2018-2019 sunt înscriși la cursuri 65 copii din care 23 sunt în învățământul preșcolar, 22 elevi în ciclul primar și 20 elevi în ciclul gimnazial.
2. Activități desfășurate în cadrul școlii
În cadrul Şcolii Gimnaziale Bichiş elevii sunt stimulaţi să participe la activităţi extracurriculare diverse, la concursuri şi olimpiade, existând un parteneriat bun cu familiile elevilor şi comunitatea locală. Printre activitățile extracurriculare desfășurate în această instituție menționăm:
Pe lângă activitatea educațională desfășurată instituția oferă pachete de opţionale atractive pe diverse teme: Informatică, Limbă şi comunicare, Micul Pictor, Literatura Dezvăluită Copiilor, Căsuța cu povești, Citește și desenează, Prietenul meu calculatorul, Informatica și tehnologia informației şi altele. De asemenea, se organizează programe de pregătire suplimentară:
Prin organizarea de asemenea activități se urmărește şcolarizarea tuturor elevilor şi îmbunătăţirea frecvenţei, educarea fiecărui copil în funcţie de particularităţile de vârstă şi individuale, crearea unui mediu de instruire bazat pe respect reciproc şi principii democratice, pregătirea de indivizi dispuşi să se instruiască toată viaţa, dobândirea reală de către toţi copiii a deprinderilor cognitive, artistice şi practice.
3. Implicarea în proiecte și programe educaționale
În cadrul unității școlare se desfășoară o serie de proiecte și programe educative dintre care amintim următoarele:
4. Obiective pe termen mediu și lung
Obiectivele pe termen mediu și lung ale instituției de învățământ sunt:
5. Probleme întâmpinate în activitatea întreprinsă. Priorități și modalități de sprijin
Principalele probleme cu care se confruntă Școala Gimnazială Bichiș în activitatea pe care o desfășoară fac referire la :
Printre prioritățile școlii și modalitățile de sprijin către care se îndreaptă instituția de învățământ se numără:
6. Tipuri de parteneriate urmărite pentru implementarea planului de dezvoltare instituțională PDI / pentru derularea de activități școlare și extrașcolare
Școala Gimnazială Bichiș are în vedere dezvoltarea de parteneriate cu ONG-uri și diferite instituții pentru stimularea elevilor proveniți din familii fără venituri, dezorganizate.
Partener Asociat 5 – Șc. Gimnazială Wesselenyi Miklos Ghindari și structurile sale: Grădinița cu program normal Trei Sate, Șc. Gimnazială Trei Sate, Șc. Primară Solocma, Șc. Gimnazială Wesselenyi Miklos Ghindari, Șc. Primară Abud, Grădinița cu program normal Ghindari – Str. Sokad, nr. 454, Ghindari, județul Mureș, România.
Detalii
1. Descrierea unității școlare
Şcoala Gimnazială „Wesselényi Miklós” Ghindari funcţionează în satul Ghindari, comuna Ghindari, judetul Mureș pe drumul naţional Bălăușeri-Sovata, la 50 km distanță de municipiul reședinta de județ, Târgu Mureș. În ciclul preşcolar şi primar sunt şcolarizaţi copiii din satul Ghindari și satele aparținătoare comunei: Solocma, Trei Sate și Abud, iar în învăţământul gimnazial învaţă copii din satele Ghindari și Trei Sate.
În comuna Ghindari mai funcţionează o şcoală cu clasele I-VIII în satul Trei Sate. Elevii din localitățile Abud, Solocma şi Ceie fac naveta cu un microbuz pus la dispoziţie de Inspectoratul Școlar Județean Mureș. Copiii provin din medii sociale diverse, cu o stare materială diferită, mai bună sau mai slabă şi capacităţi intelectuale diverse. Toți elevii şcolii sunt de naţionalitate maghiară. Unitatea funcţionează într-un singur schimb deoarece numărul sălilor de clasă este suficient și are trei niveluri de învățământ: grădiniță cu program normal, nivelul de învățământ primar și nivelul gimnazial.
În structurile de învățământ ale Şcolii Gimnaziale ”WESSELÉNYI MIKLÓS” Ghindari învață 331 elevi, 95 preșcolari, împărțiți în 10 clase pentru învățământul primar, 8 clase pentru învățământul gimnazial și 5 clase pentru preșcolari. În prezent se constată o descreştere a numărului de elevi la nivelul comunei. Cauza o constituie migraţia unui anumit segment al populației (populaţia tânără) către alte localităţi din ţară sau peste hotare. În ceea ce priveşte promovabilitatea ea diferă de la generaţie la generaţie şi se constată că există o rată bună a promovabilităţii, elevi cu medii destul de bune şi capabili de performanţă în rândul elevilor. Acest lucru este reflectat şi în ceea ce priveşte rezultatele de la Testele naţionale sau Tezele cu subiect unic unde promovabilitatea este destul de bună şi cu medii de promovare ridicate.
Majoritatea elevilor care promovează clasa a VIII-a se orientează către licee, dar există şi elevi care nu mai continuă învăţământul obligatoriu după absolvirea clasei a VIII-a.
Ca unitate de învățământ cu personalitate juridică Şcoala Gimnazială ”WESSELÉNYI MIKLÓS” Ghindari are arondate următoarele structuri:
Personalul didactic se ridică la 32 persoane din care 5 educatori-profesori în învățământul preșcolar, 10 învățători-profesori în învățământul primar și 17 profesori. 30 profesori sunt titulari pe post, iar 2 sunt suplinitori calificați.
2. Activități desfășurate în cadrul școlii
Activități culturale și extracurriculare desfășurate în cadrul Școlii Gimnaziale ”WESSELÉNYI MIKLÓS” Ghindari sunt:
3. Implicarea în proiecte și programe educaționale
Cadrele didactice şi elevii Școlii Gimnaziale ”WESSELÉNYI MIKLÓS” Ghindari participă în cadrul mai multor proiecte și programe educaționale printre care amintim:
Elevii şcolii participă la concursul de rang internaţional „Mesél a Sárrét”, organizat în Ungaria, la Püspökladány, cu sprijinul Inspectoratul Școlar Județean Mureș.
4. Obiective pe termen lung
Obiectivele pe termen lung ale instituției de învățământ:
5. Probleme întâmpinate în activitatea întreprinsă. Priorități și modalități de sprijin
Principalele probleme cu care se confruntă Școala Gimnazială ”WESSELÉNYI MIKLÓS” Ghindari în activitatea pe care o desfășoară fac referire la :
6. Tipuri de parteneriate urmărite pentru implementarea planului de dezvoltare instituțională PDI / pentru derularea de activități școlare și extrașcolare
Parteneriatele urmărite pentru implementarea planului de dezvoltare instituțională sunt cu:
Partener Asociat 6 – Șc. Gimnazială Vețca și structurile sale: Șc. Gimnazială Vețca, Șc. Primară Jacodu, Grădinița cu program normal Sălașuri, Grădinița cu program normal Vețca – Str. Vețca, nr. -, Vețca, județul Mureș, România.
Detalii
1. Descrierea unității școlare
Situată pe strada Principală nr. 212, Şcoala Gimnazială Vețca se află în centrul comunei Vețca și este situată lângă parcul comunei în imediata vecinătate a Bisericii Catolice. Şcoala Gimnazială Vețca promovează o educaţie bună, bazată pe valori morale. Fiecare elev beneficiază de şansa dezvoltării unei personalităţi armonioase şi creative, în vederea pregătirii pentru o treaptă superioară de educaţie care să se adapteze uşor la cerinţele societăţii moderne în permanentă mişcare şi schimbare, prin efortul şi implicarea pozitivă a beneficiarilor direcţi şi a personalului şcolii.Unitatea de învățământ cuprinde clase cu predare în limba maghiară pentru ciclul preșcolar, primar și gimnazial.
Şcoala dispune de un corp de clădire situat la un singur nivel (parter), starea clădirii fiind bună; terenul aparține Şcolii Gimnaziale Vețca, are o suprafață de 3.449 mp, din care suprafața teren 3.108, iar suprafața clădirii școlare 341 mp.
Ca unitate de învățământ cu personalitate juridică Şcoala Gimnazială Vețca are arondate următoarele structuri:
Efectivele școlare învață în 10 săli de clase, după cum urmează:
Școala dispune de următoarele săli cu destinaţie specială:
Elevii învaţă în condiţii bune, școala având centrală termică proprie, racordare la apă curentă, iluminat şi sistem de supraveghere cu alarmă. În anul şcolar 2006-2007 şcoala a beneficiat de un program de reabilitare pentru înlocuirea instalaţiei electrice, modernizarea imaginii școlii. În anul școlar 2018-2019 Școala Gimnazială Vețca a beneficiat de un program de reabilitare cu ajutorul Primăriei Vețca, reușindu-se înlocuirea vechilor geamuri cu unele de termopan.
Personalul didactic este compus din 15 cadre didactice, din care 6 sunt titulari, 8 suplinitori calificaţi și 1 suplinitor necalificat. Pentru anul școlar 2018-2019 sunt înscriși la cursuri 117 copii pe cele trei cicluri de învățământ: preșcolar, primar și gimnazial.
2. Activități desfășurate în cadrul școlii
Activități extracurriculare desfășurate la nivelul școlii:
Pe parcursul anului şcolar se au în vedere următoarele activităţi:
3. Implicarea în proiecte și programe educaționale
În cadrul școlii Gimnaziale Vețca se desfășoară activități culturale, științifice și educative, iar cadrele didactice şi elevii participă în cadrul unor programe educaționale realizate prin intermediul Asociației PRO VEȚCA și Asociației „LOVE LIGHT ROMANIA”, care desfășoară activități educative în comuna Jacodu pentru copii de etnie rromă.
4. Obiectiv pe termen mediu și lung. Direcții de dezvoltare
Obiectivul principal al instituției de învățământ are în vedere creşterea calităţii educaţiei prin promovarea valorilor europene, într-un parteneriat deschis, cu implicarea efectivă şi responsabilă a tuturor partenerilor sociali.
Direcții de dezvoltare
Politica educaţională a unității de învățământ este în concordanţă cu valorile cheie ale şcolii şi urmăreşte:
5. Probleme întâmpinate în activitatea întreprinsă. Priorități și modalități de sprijin
Elevii provin din medii diferite din punct de vedere social, financiar, religios, etnic, cultural, intelectual şi cu referire la locul de rezidenţă şi la cerinţele educaţionale. Elevilor proveniţi din circumscripţia şcolară stabilită la nivel local li se adaugă alţi copii din cele 2 sate ale comunei (Jacodu, Sălașuri), dar şi mulţi elevi navetişti, proveniţi din localităţile învecinate pe o rază de 8 km.
Conform statisticilor CEAC, majoritatea elevilor provin din familii cu studii medii, un număr relativ mic, din familii cu studii superioare, iar multe dintre familii nu au nici măcar studii generale.
Un fenomen actual este plecarea părinţilor la muncă în străinătate, copiii rămânând în grija unuia dintre părinţi, a altor membri ai familiei sau chiar în grija unor persoane străine.
Principalele probleme cu care se confruntă Școala Gimnazială Vețca sunt:
În ceea ce privește absenteismul, elevii din clasele primare au înregistrat în anul școlar 2017–2018 un număr mic de absențe, însă situația celor din gimnaziu este diferită, absențele fiind mai multe.
Frecvența la ore și calitatea participării elevilor la activitățile curriculare și extracurriculare trebuie îmbunătățite. În ceea ce privește rata abandonului școlar în ciclul primar și gimnazial aceasta este inexistentă. Nu există elevi care să abandoneze școala, în schimb elevii înscriși la liceu sunt puțini.
De asemenea, sunt și probleme comportamentale, astfel frecvența atenționărilor date elevilor pentru abateri de la normele de comportament este în creștere. Nu există însă încălcări ale legii.
Procesele verbale ale ședințelor cu părinții evidențiază un nivel bun de satisfacție a părinților față de calitatea serviciilor educaționale oferite de școală. Există totuși și nemulțumiri – legate de orarul elevilor ori de gradul de diversitate a ofertei educaționale a școlii.
Riscurile ce țin de curriculum ce afectează activitatea unității de învățământ fac referire la:
În ceea ce privește resursele umane Școala Gimnazială Vețca se confruntă cu mai multe situații care îi afectează activitatea:
De asemenea, lipsuri sunt și pe partea de resurse materiale și financiare:
6. Tipuri de parteneriate urmărite pentru implementarea planului de dezvoltare instituțională PDI / pentru derularea de activități școlare și extrașcolare
Grupurile de interes în privinţa dezvoltării instituţionale a Şcolii Gimnaziale Vețca sunt reprezentate de :
Şcoala colaborează bine cu autorităţile locale în ceea ce priveşte repartizarea fondurilor necesare pentru întreţinerea şi repararea şcolii. În acest fel, s-au dezvoltat relaţii bune de parteneriat, întemeiate pe cunoaşterea, aprecierea şi întărirea rolului şcolii în comunitatea locală.
Cadrele didactice şi elevii participă la activităţile realizate în cadrul comunităţii. Părinţii sunt organizaţi în comitete pe clase şi pe şcoală şi sunt informaţi permanent despre procesul instructiv- educativ și participă la activităţile şcolii.
Şcoala are relaţii de parteneriat cu:
Planul de dezvoltare instituțională a școlii se scrie în parametrii strategiei naționale și locale de dezvoltare, constituind, în același timp, un răspuns proactiv la evoluțiile sociale și economice ale mediului în care funcționează școala, la cerințele de formare și la așteptările beneficiarilor școlii.
Funcționarea și dezvoltarea școlii presupun efortul combinat al structurilor de conducere, al colectivului de cadre didactice și al personalului școlii, al elevilor și al părinților care formează o comunitate educațională distinctă, având caracteristici specifice.